16 Eylül 2008 Salı

Yorgun İş Kadını Yemeği Kremalı Çorba veeeeeeee Kırlı Kızartması...

Merhabaaa,
Dün akşam iftar yemeğinde hem çok hafif, hem de yapması çok kolay, hem de bir o kadar da lezzetli olan Kırlı yemeğini yaptım. Çok sıkıştığınızda 5 dk.içinde hazırlayabileceğiniz çok basit ve pratik bir yemek. Adı sakın sizi yanıltmasın, öyle kızartmayla felan yakından uzaktan alakası yoktur. Bu sanırım Ege Yöresine ait bir yemek. Ben bu yemeği Aydın'lı çok yakın bir dostumuzdan öğrenmiştim, kulakları çınlasın, Allah sağlık versin, Nesrin Teyze'ciğim.

İsterseniz önce Çorba...



-) 3 kaşık un ve 3 kaşık yağı (ben tereyağı kullandım) kavuruyoruz.

-) Un kavrulunca üzerine 6 bardak su ekliyoruz.

-) O kaynayınca 1 bardak sütle 1 yumurtanın sarısını çırpıp onu da ekliyoruz. Biraz kaynayınca tuzunu koyuyoruz ve üstüne kırmızı toz biber yakıp COZZZZZZZZZZZ'latıyoruuuzzz. :) İşşşşşte bu kadar.

Gelelim Diğer Basit ve Lezzetli Yemeğimize...

KIRLI KIZARTMASI...



-) 4-5 adet patlıcanı hiç soymadan büyük büyük parmak şeklinde doğrayıp tencerenin dibine diziyoruz.

-) Üstüne biber (ben çarliston severim) büyük büyük doğruyoruz.

-) Onun da üstüne büyük büyük 4 parçaya böldüğümüz domatesleri doğruyoruz. İşte bu kadarrr.
-) 1 çay bardağı zeytinyağı ve biraz da tuz. Tamamdır. Yakın altını, kapatın kapağını kendi kendine pişsin. (Yerken üzerine isteğe göre sarımsaklı yoğurt dökebilirsiniz, daha lezzetli oluyor)
NOT: Hiç su koymanıza gerek yok, domatesin kendi suyu yetiyor, zaten.

Hmmmm... Afiyet Olsunnn...

(Mutfakta biri mi vaarrr... :)) )

9 yorum:

İLKAY dedi ki...

Rüzgarın kızı...canımmmm ellerin dert görmesin...
ilk fırsatta deneyeceğim...

bu arada http://www.misssgibi.com/'dan blogmanşete kayıt yapabilir izleyicilerini artırabilirsin...

Sanal-gerçek artık bir kahve içebilsek:)))
Gerçi benim belfıtığım azdı...bu akşam hastaneye gideceğim...
Herşeyin başı sağlık....

sevgilerimle canım...

İLKAY dedi ki...

Umarım e mailimi de almışsındır blogla ilgili yardım için...

İLKAY dedi ki...

Hatta ilk tanıtımını ben yaptım::)))

http://www.misssgibi.com/manset/listele.php

Adsız dedi ki...

ilkay seni getirmiş bize ne güzel
yorgun halin buysa normali dinlemişi merak ediyorum

ellerine sağlık

sevgilerr

Misssgibi dedi ki...

Ne güzel bir isim pastacıkedi.. :)

Hoşgeldiniz.. Manşetde görüp geldim :) Kırlı yemeği pek güzel bir tarif. Kızartma yememeye çalıştığım için kızartmaya hasretim. Bu biraz da olsa nefsimi köreltecek. ellerinize sağlık.

Not: Bu sırada sayfanıza blogspot dışında yorum yazılamıyor. Yorumlar sayfasından düzenleyebilirsiniz.

Sevgilerimle..

www.misssgibi.com

HUYSUZBALIK dedi ki...

Hoşgeldin bloglar alemine. Güzel tariflerini bekliyoruz. Sevgiler... Esin...

Pastacı Kedi dedi ki...

Sevgili Papatya'm,
Sana çoookk geçmiş olsun diyor, biran evvel iyileşmeni umut ediyorum. Bu arada bloğumda birden, hiç beklemediğim bir anda bilen kişilerin dışında farklı kişilerden de yorumlar almaya başladım sayende... Tanıtımın için de ayrıca çooooooookkk teşekkür ederim, canısı...

Sevgili Yeşim,
Teşekkür ederim ama bunlar çok basit tariflerdi gerçekten. İnşallah daha güzel şeyleri burada birlikte paylaşabilmek dileğiyle...

Missgibi,
Sana da çok teşekkür ederim canım, daha birçok eksiklerim olduğunun farkındayım ama böyle başlamazsam bir yerinden herhalde hiç yapamayacaktım. Beni biraz idare edin artık, blog yapma kullanma konusunda daha sizlerden öğreneceğim çooooooookkkk şey var. Anlayacağınız çooooooooookkkk çalışmam lazım, çooooooooooooooooooookkk... :))

Esin'ciğim,
Teşekkürler canım. Başka güzelliklerde buluşuruz inşallah...

Pastacı Kedi dedi ki...

Missgibi,

Sen adına bakıp da bunu kızartmalı felan bi yemek sanka sakın, hem yapımı çok basit, hem de çok sağlıklı ve hafif bir yemek. Ayrıca kızartılmadan yapılıyor.
Gerçi ben bir blogda kızartılarak başkavurması gibi yapıldığını da görmüştüm, ama biz bunu bu şekilde öğrenmiştik.

Pastacı Kedi dedi ki...

Missgibi,

İsmimi ben de çok beğeniyorum, onun için ayrıca teşekkür ederim...